Open Call 2018

1968. The Whole World Is Watching

Recordem el 1968 com un any de revoltes i de conflictes polítics i socials de gran rellevància que es van estendre pel món: el maig francès; la Primavera de Praga; la matança de la plaça de Tlatelolco i la salutació Black Power als Jocs Olímpics a Mèxic; o l’assassinat de Martin Luther King i Robert Kennedy, i les protestes contra la guerra del Vietnam als EUA. Protestes multitudinàries com les que van tenir lloc el 28 d’agost de 1968 a Chicago mentre se celebrava la Convenció Demòcrata Nacional. Allí, milers de manifestants desplaçats fins als voltants de l’hotel Hilton, seu de la convenció, eren apallissats per la policia mentre cantaven a un sol cor una frase que s’ha fet cèlebre: «The whole world is watching» (El món sencer està mirant). Aquests fets greus, però, van ser retransmesos en directe a tot el món mitjançant una eina que esdevindria, durant la dècada dels seixanta, indefectiblement poderosa: la televisió.

Tot plegat, s’emmarcava en un context que en el món occidental era de desencís generalitzat: els adults, alienats, s’acomodaven, mentre que els joves, que no volien seguir el rastre dels seus progenitors, somiaven la utopia a la recerca d’una societat menys consumista, però més pacifista, equitativa, justa i alliberada sexualment.

I enmig d’aquella societat desorientada, un nou aparell tecnològic va revolucionar el món de la imatge i la comunicació. L’any 1964 apareixia el primer equip de vídeo portàtil, el Portapack de Sony. Per primera vegada es podien gravar imatges per després veure-les i escoltar-les tot seguit. El vídeo, el nou gadget electrònic, va obrir el camí a maneres diferents d’entendre l’art i la informació. Tant era així, que artistes, periodistes i enginyers van començar a investigar des del punt de vista creatiu i informatiu les potencialitats intrínseques del nou mitjà. I el vídeo es va imposar i generalitzar, i va esdevenir una eina clau al servei de la informació i de les disciplines artístiques.

Descarregar les bases en PDF

I en aquesta voluntat d’oferir un espai als nous creadors vinculats al món audiovisual, el festival Panoràmic obre dues línies de convocatòria diferenciades: «La Tèrmica LAB» i «La Porxada Doc».

Convocatòria LA TÈRMICA LAB

És el programa del festival Panoràmic que abraça la fotografia i el cinema i s’expandeix cap a les noves narratives i la multiplicitat dels llenguatges audiovisuals.

La convocatòria s’adreça a artistes audiovisuals que s’inspirin en l’esperit contracultural, iconoclasta, transgressor i radical d’aquells artistes que, en l’època de l’aparició del vídeo durant els anys seixanta i setanta es revoltaven, amb el seu art, contra qualsevol de les formes de poder.

S’accepten obres audiovisuals, instal·lacions i fotografies, de caràcter narratiu o experimental, que puguin oferir al públic innovadores experiències sensorials, estètiques i/o intel·lectuals.

D’entre totes les propostes rebudes, el festival seleccionarà els millors treballs, els quals configuraran l’exposició col·lectiva «La Tèrmica Lab», que es podrà veure entre el 27 i el 30 de setembre de 2018 a l’espai industrial de La Tèrmica de Roca Umbert Fàbrica de les Arts de Granollers.

Convocatòria LA PORXADA DOC

És l’espai del festival Panoràmic dedicat al projecte audiovisual entorn el documental que, fent ús de diverses disciplines, com el vídeo, el cinema i la fotografia, o la hibridació entre aquestes, vol mostrar al públic treballs d’autor d’alt nivell que explorin nous camins narratius.

En aquest sentit, per a «La Porxada Doc» 2018 busquem propostes audiovisuals, de caràcter documental, que indaguin en l’essència del lema proposat per a aquest any: «68, the whole world is watching», o bé que abracin aspectes que se’n puguin derivar, com ara propostes relacionades amb conceptes com la revolta, la rebel·lió, la revolució, els mitjans de comunicació o l’activisme social i polític, entre d’altres.

D’entre les propostes rebudes, l’organització en seleccionarà un màxim de 10 que seran projectades, en el marc del Panoràmic 2018, a Roca Umbert Fàbrica de les Arts de Granollers.

CONVOCATÒRIA TANCADA el 29 de juny de 2018

Hem rebut 88 propostes artístiques d’arreu: Xipre, Mèxic, Alemanya, Brasil, Argentina, Bèlgica, Colòmbia, Portugal, França, Xina, Itàlia, Espanya i Catalunya.

Gràcies a tots per participar-hi. A finals de mes de juliol anunciarem la llista de seleccionats.

color
http://panoramicgranollers.cat/wp-content/themes/carbon/
http://panoramicgranollers.cat/
#c1c1c1
style1
paged
Loading posts...
/usr/home/panoramicgranollers.cat/web/
#
on
none
loading
#
Sort Gallery
on
yes
yes
off
Enter your email here
off
off
ca