Equip

Equip directiu

Joan Fontcuberta

Artista, docent, assagista i crític especialitzat en fotografia.

Ha obtingut nombroses distincions i premis, entre els que destaquen: David Octavious Hill per la Fotografisches Akademie GDL d’Alemanya el 1988, Premio Nacional de Fotografía, atorgat pel Ministeri de Cultura d’Espanya el 1998, Premio Nacional de Ensayo 2011, o el Premi Hasselblad de Fotografia (2013).

Ha publicat entre d’altres llibres d’assaig: El beso de Judas. Fotografía y Verdad (Ed. Gustavo Gili, Barcelona, 1997), La cámara de Pandora: La fotografí@ después de la fotografía (Ed. Gustavo Gili, Barcelona, 2010), La furia de las imágenes. Notas sobre la postfotografía (Galaxia Gutenberg, Barcelona, 2016).

www.fontcuberta.com

 

Albert Gusi

Artista visual i director de Grisart.

Territori, acció/intervenció i registre fotogràfic són algunes de les no­cions que configuren el seu treball artístic. En la seva obra observem un continu “anar i tornar” entre el territori, el lloc i la fotografia.

Albert Gusi parla del territori a través de l’observació, la fragi­litat, la fugacitat i l’humor; de la seva constant transformació, de la seva memòria i ens proposa una altra manera de mirar-lo, amb una complicitat lúdica a través d’una acció efímera que ens aproxima a un art sobretot en procés, viscut i compartit.

Ha participat en festivals, exposi­cions, conferències, màsters i altres esdeveniments vinculats sempre amb la imatge i el paisatge.

Des de 2014 és director de Grisart Escola Internacional de Fotografia

www.albertgusi.com

 

Laia Casanova

Gestora Cultural.

Llicenciada en Administració i Direcció d’Empreses (ADE) per la UB. Màster en Gestió de polítiques i projectes culturals per la Universitat de Zaragoza. Postgrau oficial en Gestió Cultural per la UB. Del 2010 fins al 2015 coordina la dinamització empresarial del Mercat Audiovisual de Catalunya, impulsant els premis ID-MAC dedicats a donar suport a projectes innovadors en l’àmbit audiovisual i del l’OPEN MAC 2015, activitats que vinculaven el sector empresa­rial i l’artistic en l’àmbit audiovisual. Actualment coordina el programa d’arts visuals i de la imatge a Roca Umbert Fàbrica de les Arts SL. Realitzant la programació expositi­va de la Sala Zero, de la Mostra d’Art Urbà a Roca Umbert, el pro­grama de residències i el projecte pedagògic.

 

Fidel Balaguer

Galerista i director projectes Grisart.

Fidel Balaguer Roca, de Sabadell, té una llarga trajectòria professional en el món de la comunicació. Ha treballat en empreses i institucions tant públiques com privades, com els Jocs Olímpics Barcelona’92, la campanya Barce­lona posa’t guapa, la fira Alimenta­ria o posant en marxa el Patronat de Turisme de Calafell. Al 2004 obre una galeria d’art contemporani a Barcelona al carrer Consell de Cent, i l’any 2015 es trasllada al carrer Roger de Flor. Amb la Galeria Balaguer ha partici­pat a fires d’art nacionals i inter­nacionals, ha treballat i ha donat a conèixer a artistes joves i desconeguts amb l’objectiu d’intro­duir-los al mercat de l’art.

Des del 2014 és el Director de Pro­jectes de Grisart Escola Internacio­nal de Fotografia de Barcelona.

Equip assessor

Andrés Hispano

Realitzador audiovisual, comissari, pintor i articulista.

Escriu en el suplement de cultura de La Vanguardia. Realitzador, juntament amb Fèlix Pérez-Hita, de Soy Cámara (TVE-CCCB). Ha comissariat les exposicions La ciutat dels cineastes (amb Jordi Balló, CCCB, 2001), El rei de la casa (amb Marc Roig, Palau de la Virreina, 2007), That’s not Entertainment! (amb Antoni Pinent, CCCB, 2007) i Pantalla global (amb Gilles Lipovetsky i Jean Seroy, CCCB, 2011). Va dirigir les nits temàtiques de BTV (1997-2000), el programa Boing Boing Buddha (juntament amb Manuel Huerga, BTV, 2000- 2003) i Baixa Fidelitat (amb Fèlix Pérez-Hita, XTVL, 2005). Entre altres audiovisuals, ha dirigit Somiant la nostra ruïna (la Pedrera, 2005), La Trobada (Palau Moja, 2007), o Wish you were here (DHUB, 2009). Va escriure David Lynch, claroscuro americano (Glénat, 1997) i va comissariar amb Antoni Pinent, el pack DVD Del éxtasis al arrebato (Cameo, 2009). És professor convidat de cinema i cultura audiovisual en diferents universitats, com la UPF, Elisava, LCI i la URL.

hispanoandres.blogspot.com.es

 

Alba Torrents

Investigadora i comissària.

És llicenciada en Filosofia i Màster en Filosofia Contemporània per la Universitat Autònoma de Barcelona. És doctora en Filosofia per la mateixa universitat i en Comunicació Social per la Universitat Nacional de Cordoba.

Com a estudiant de doctorat, va rebre una beca del Consell Nacional de Recerca Científica i Tècnica (CONICET) a l’Argentina, on va treballar com a investigadora en el Centre per a la Recerca i l’Estudi de la Cultura i la Societat (CIECS) a la UNC. Al final de la seva etapa doctoral li va ser concedida una Japan Foundation Fellowship que li va permetre anar com a investigadora convidada a la Universitat de Kyoto Seika i en el Museu internacional de Manga de Kyoto. Ha publicat en diverses revistes especialitzades en animació, com l’americana Mechademia, l’espanyola amb A d’Animació. La seva tesi doctoral i articles acadèmics se centren en una anàlisi de les aportacions de l’anime de ciència-ficció (considerant tant els aspectes narratius com la seva materialitat com imatge en moviment) a la qüestió de les relacions entre identitat, cos i tecnologia. Els seus focus d’interès actuals són la materialitat de la imatge en moviment en la seva especificitat tècnica i la seva interacció amb les estratègies narratives, les narratives posthumanistes en el món globalitzat i les seves implicacions epistemològiques i polítiques, la filosofia de la ciència feminista, especialment la teoria cyborg, i la qüestió del gènere en els estudis visuals i de la imatge.

 

Fèlix Pérez-Hita

Realitzador, guionista i editor.

Actualment codirigeix alguns capítols de Soy Cámara amb Andrés Hispano, amb qui també va dirigir Baixa Fidelitat (XTVL-2005), i treballar com a guionista i editor per a Boing Boing Buddha (BTV, 2001-2004). Amb Arturo Bastón dirigeix HILOMENTAL (sesiones videológicas). És membre fundador de l’associació Horitzó. tv i, amb el col·lectiu Neokinok.tv, va crear Tvlata (Projecte educatiu de tv experimental, 2007). Va ser codirector de Gabinet de Crisi: un programa de tv que no veurà a la tv (2001-2009), amb Bastón y Kikl Grau (idea de Hispano / K. Grau).

De 1997 a 1999 va dirigir una quinzena de documentals per a Barcelona tv. Ha impartit classes de historia i teoria de la imatge a l’Escola Superior de Disseny Elisava, així com a masters y tallers de vàries universitats. Ha escrit articles sobre crítica de la imatge per Manía, Archipiélago, Cultura/s (La Vanguardia) o El Estado Mental.

felixph.blogspot.com