La jornada teòrica va adreçada a tot tipus de públic amb un interès ampli per la història, l’art, el cinema i la fotografia, entre d’altres. Es desenvoluparà al llarg de tot el matí i està concebuda en tres àmbits des dels quals s’aprofundirà en el concepte que articula el festival, és a dir, l’impacte del 68, des que va tenir lloc fins avui, en les arts visuals.
La jornada començarà amb una presentació a càrrec de Joan Fontcuberta i Juan Barja, director del Círculo de Bellas Artes de Madrid. El primer àmbit en format de taula rodona el moderarà Andrés Hispano, i hi participaran Lucía Jalón i Jorge Luis Marzo. Sota el títol El rebel. Història d’una fotogènia, repassaran l’empremta de la fotografia en les diverses revolucions. El segon àmbit és un diàleg obert entre Manuel Delgado i Félix Pérez-Hita. Les barricades del Maig del 68 i Hollywood: la fascinació revolucionària pel cinema americà és el punt de partida per parlar des del cinema, l’antropologia i l’art en temps de revoltes. La jornada es tancarà amb l’aportació dels creadors i les seves experiències a través dels seus projectes. Una aproximació a diversos autors presentada pel Joan Fontcuberta i en què intervindran Jordi Borràs (Catalunya), amb imatges de la revolta catalana; Verónica Fieiras (Argentina), amb una mirada a diverses revoltes sud-americanes; i Simon Menner (Alemanya) i els arxius de revoltes centreeuropees.